Prima pagină > Diverse > Jurnal de vacanță – Paris

Jurnal de vacanță – Paris

Oraș al luminilor, oraș al iubirii…

Trebuie să recunosc că de fiecare dată când auzeam asta despre Paris îmi închipuiam că doar se exagerează. Ei bine din punctul meu de vedere una din afirmațiile de mai sus e eronată și una cât se poate de adevărată.

Mica vacanță în Paris începe sâmbătă 18 septembrie la ora 3 dimineața când teoretic pleacă autocarul. Defapt la 2:57 când mi se dă bip. Cu o noapte înainte am văzut un club din Clermont și nu am dormit mai deloc plus oboseala din timpul zilei au făcut să nu aud alarma la telefon… În 3 minute am fost jos (aveam totul pregătit). Am prins loc în spatele autocarului cu ghizii noștri Marco, Alex și Pilu, echivalentul a studenților din liga studenților(în continuare vor fi referiți doar ca și ghizii). Marco e un fel de mare șef de trib. Băieții veneau de la o petrecere și și-au luat ceva întăritor pentru lungul drum. Până la ora 9 când am ajuns undeva la periferia Parisului deja mă trezisem din beție.

Aș vrea să compar autostrada lor cu vreo ceva de pe la noi dar, sunt nevoit să amân câțiva ani. Autostrada Soarelui e drum comunal pe lângă autostrada lor. Totuși în materie de radio și muzică pentru drum mai au și ei de învățat.

Ca în orice oraș mare, periferia e groaznică. Arată incredibil de urât, murdar pe străzi, gunoaie și persoane dubioase. Prima impresia a fost că m-am întors în București. „Micul Paris” a căpătat cu totul și cu totul alt înțeles pentru mine. Hotelul la care am fost cazați nici nu stiu de unde să încep să îl descriu. Sincer nu se merită efortul. Nu pot decât să spun că ați face bine să evitați lanțul de hotele Formula1.

Pentru prima dată în metrou. Am fost impresionat de viteza atinsă și de cât de repede accelerează fără să provoace disconfort pasagerilor. DSC02283 Cumva îmi lipseau tramvaiele nostre🙂. Și am ieșit la suprafață în adevăratul Paris, cu cafenele la colț de stradă, clădiri vechi (în stare perfectă), oameni grăbiți, femei cochete și un aer și un sentiment de istorie glorioasă, de bogăție spirituală. Primul obiectiv a fost centrul Pompidu. Închis normal. Imediat lângă am găsit surprins Galeriile Brâncuși. Deschise de DSC02296 la ora 14. Normal nu voi mai fi în zonă!

Ghizii noștri habar nu au unde merg, nu au un program stabilit, un itinerariu. Vor să ne ducă doar la locurile de care au auzit și anume Pompidu, Notre Dame de Paris, Luvru, Champs Elysee, Arcul de triumf și eventual Turnul Eiffel. Deja în inimile noastre de români sângele a început să fiarbă. Deși știam că pentru a vedea Parisul ai nevoie de ani, noi am fi vrut să vedem tot în 2 zile. Aproape am reușit.

Ghizii s-au gândit că dacă ne duc la câte un loc de vizitat și ne dau un interval după care să ne vedem într-un anume loc fac bine. Și întradevăr dacă nu faceau asta nu am fi reușit să vedem nici jumătate din locurile în care am fost.

În continuare voi puncta ceea ce m-a marcat mai mult, nu de alta dar ar dura mult prea mult pentru a descrie fiecare piatră care mi-a plăcut.

Primul lucru: Luvru! E enorm! Știam că o să fie mare dar… așa ceva a fost cu DSC02520 totul și cu totul neașteptat. Desigur nu am putut intra dar numai gândul la câtă istorie ascunde și cât respect vizual degaja te făcea să faci o plecăciune.

Al doilea lucru: Champs Elysee! O glumă! Sau poate nu am văzut eu ce trebuia să văd. Înafară de fițe ca la noi, mașini care fură ochii, magazine „dă firmă” și țigani nu am văzut nimic care să impresioneze.DSC02556 Foarte aglomerat și un miros insuportabil de parfumuri scumpe!

Al treilea lucru: Arcul de Triumf! Închis pentru vizitatori pentru că oamenii de acolo au decis că e o zi bună de grevă.

 

 

 

Al patrulea lucru: turnul Eiffel noaptea! Voi comenta acest magnific monument în post-ul viitor.DSC02589

Al cincilea lucru: Domul Invalizilor! Superb!DSC02724

 

 

 

 

Și ultimul lucru dar în mod sigur nu cel din urmă… basilica Sacre Coeur. Am prins slujbă și nu pot decât să spun că dacă ai avea inimă de piatră cu siguranță s-ar sparge.

DSC02651

Categorii:Diverse
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

